0
فارس؛

آغاز مرمت سرای گمرک در بازار وکیل شیراز با اعتباری نزدیک به ۵ میلیارد تومان

  • کد خبر : 13354
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۸:۲۳
آغاز مرمت سرای گمرک در بازار وکیل شیراز با اعتباری نزدیک به ۵ میلیارد تومان
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ، مرمت سرای گمرک در بازار وکیل شیراز با اعتباری نزدیک به ۵ میلیارد تومان آغاز شده است.

به گزارش طریق پرس، مرمت سرای گمرک در بازار وکیل شیراز با اعتباری نزدیک به ۵ میلیارد تومان آغاز شده است. محمد ثابت اقلیدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، در بازدید از این پروژه اعلام کرد که سرای گمرک، یکی از بناهای تاریخی دوره زندیه است که در بخش شمالی بازار وکیل قرار دارد.

ثابت اقلیدی درباره اقدامات مرمتی در این بنا گفت که عملیات شامل برداشتن بخش‌های فرسوده بام، تعمیر طاق‌های آجری، و اجرای عایق رطوبتی در بام‌های ضلع جنوبی و غربی است. همچنین، مرمت دیوارهای جان‌پناه آجری در بخش فوقانی این بنا نیز در دستور کار قرار دارد.

این کاروانسرا که در سال‌های ۱۱۷۲ تا ۱۱۹۳ هجری قمری ساخته شده و در فهرست آثار ملی ثبت شده است، دارای ۷۰ حجره و دو طبقه است. طبقه همکف این بنا به‌عنوان انبار استفاده می‌شود. بازار وکیل شیراز نیز با بودجه‌ای ۱۰۰ میلیارد تومانی از محل مسئولیت اجتماعی نفت، تحت پروژه‌های مرمت گسترده قرار گرفته است. این پروژه‌ها شامل بخش‌های مختلف بازار وکیل و سایر بازارهای تاریخی شیراز است.

لینک کوتاه : https://tarighpress.ir/?p=13354

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.