0
رسانه های ترکیه و آذربایجان؛

دخالت در امور داخلی ایران با اهدف گوناگون

  • کد خبر : 8468
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۳
دخالت در امور داخلی ایران با اهدف گوناگون
رسانه های ترکیه و آذربایجان ابتدا با هدف ایجاد یأس و ناامیدی بین مردم کشورمان و در ادامه با قصد دامن زدن به اختلاف نظرهای بین جمهوری اسلامی ایران و فرانسه سعی بر آن دارند تا به ارمنستان بفهمانند که در صورت آغاز نبردی همانند درگیری های قره باغ ، هیچ کشوری به حمایت از آنها نخواهد آمد.

یادداشت / طریق پرس ، دخالت و اظهار نظرهای بی مورد نسبت به اتفاقات داخلی در ایران برای مقامات ترکیه کم یود که پای رسانه های این کشور نیز به این اقدامات سخیف باز شده و با هدف تحریک ترک زبانان کشورمان بصورت آهسته و خیلی حساب شده دست به ایجاد یأس و نا امیدی در بین آنان بزنند.

از ابتدای آغاز طوفان الاقصی که همه اعتبار آن را از جانب جمهوری اسلامی ایران می دانستند ، سعی در بی ارزش جلوه دادن رشادت گروه های مقاومت در کنار ایجاد اخبار تحریک کننده اقتصادی و اجتماعی از داخل ایران داشتند تا شاید تسکین و مرحمی از کم رنگ شدن نقش ترکیه در جوامع بین المللی باشد و در ادامه نیز اینگونه فعالیت ها را به رسانه های باکو نیز صادر کرده تا باکو را نیز که طی چند سال گذشته با کشورمان مناقشاتی داشته است به میدان تبلیغ علیه ایران آورده و به اقدامات تجزیه طلبانه خود سرعت ببخشند.

در طول عملیات وعده صادق که از جانب کشورمان بر علیه رژیم غاصب صهیونیستی انجام شد یکی از کشورهایی که به کمک اشغالگران آمده فرانسه بود تا شاید بتواند از حجم شکست نتانیاهو بکاهد و دین خود را به ایالات متحده و اسرائیل که همانا دشمنی با جمهوری اسلامی ایران است ادا کند.

فرانسه از گذشته تا به امروز همواره سعی در ضربه زدن به ایران بوده و هرجایی توانسه از آن کوتاه نیامده است ، از ارسال خون های آلوده با هدف نسل کشی گرفته تا اقدام جاسوسی و خرابکاری های متعدد در اقصی نقاط ایران اسلامی.

اما در درگیری های بین آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره باغ که جمهوری اسلامی ایران بطور مستمر آن را زیر نظر داشته و همواره بر حسن همجواری تاکید کیده است ، مقامات ترکیه و آذربایجان را که در اینجا به اختصار ائتلاف ترکی می نامیم با این تصور که ممکن است ایران و فرانسه بطور مقطعی در مورد حمایت از ارمنستان به اتفاق نظر رسیده باشند ، به این سمت کشانده که سعی بر آن کنند تا هرکاری که از دستشان بر خواهد آمد انجام داده تا از هم نظر بوده برخی طرفین در حمایت از ارمنستان جلوگیری کنند.

اینکه برای قوه قضاییه کشور افساد فی الارض شخصی با توجه به قانون گذاری در کشور اثبات شده باشد و در ادامه برخی مقامات غربی بدر مقابله با آن بر آمده و به اظهار نظرهای گوناگونی بپردازند خیلی چیز عجیبی نیست و تا کنون هرچه رخ داده است با اقدامات مداخله جویانه آنان در ایران به همراه بوده است.

اما نکته ای اهمیت داشته این است که رسانه های  ائتلافی ترکی برایشان به یکباره مهم شود و همانگونه که در ابتدا گفته شد با هدف ایجاد یاس در ابتدا و در بعضی موارد با پیدا کردن اختلاف نظرهای بین جمهوری اسلامی ایران و فرانسه سعی بر آن کنند که به ارمنستان بفهمانند که در صورت آغاز نبر هیچ کشوری به حمایت از آنها نخواهد آمد.

در اینجا به صورت کوتاه مطالبی رویکرد برخی رسانه های همسایگان که اتفاقاً وابسته به دولت مرکزی هم هستند را یادآور شدیم ، اما چرایی دخالت و حمایت فرانسه از ارمنستان در قفقاز خود دلایلی داشته که در یادداشت های بعدی به صورت کامل به آن خواهیم پرداخت و مرور خواهیم کرد که اهداف پاریس چه چیزهایی می باشد.

انتهای بخش ول

میلاد پناهی

لینک کوتاه : https://tarighpress.ir/?p=8468

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.