1
رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر در نشست خبری مطرح کرد؛

صادرات یک میلیون دلاری شرکت های فناور و دانش بنیان استان بوشهر

  • کد خبر : 12670
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۴
صادرات یک میلیون دلاری شرکت های فناور و دانش بنیان استان بوشهر
رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر از صادرات یک میلیون دلاری محصولات شرکت های فناور و دانش بنیان طی سال گذشته در این استان خبر داد

به گزارش طریق پرس از بوشهر، رحمان دشتی صبح چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر، برگزاری نمایشگاه تولیدات داخلی در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی را یکی از بزرگترین اقدامات پارک علم و فناوری خلیج فارس دانست و اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه ها فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی پارک‌های علمی و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه صنعت بزرگ نفت و گاز است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور در پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر فعالیت دارند، افزود: در سال گذشته گردش مالی این شرکت های دانش‌بنیان و واحدهای فناور به ۲۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

دشتی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور استان بوشهر، سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال محصول به خارج از کشور صادر کرده‌اند، گفت: یک سوم شرکت‌های فعال در این پارک در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی مشغول به فعالیت هستند و خدماتی چون تولید تجهیزات، قطعات، بازرسی‌های فنی و آزمایشگاهی عرضه می کنند.

وی از راه اندازی ساختمان جدید پارک علم و فناوری در عسلویه خبر داد و گفت: راه اندازی این مجموعه در قلب صنعت پتانسیل بزرگی در منطقه ایجاد خواهد کرد.

دشتی ادامه داد: پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر متناسب با شعار سال و تأکید بر جهش تولید همراه با مشارکت مردم در حال تلاش است تا حمایت‌های لازم را از صنایع نفت و گاز فراهم کند.

وی ماموریت پارک علم و فناوری خلیج فارس را بمنظور حمایت و توسعه فناوری‌های مرتبط با انرژی و دریا عنوان کرد و گفت: این پارک نقش مهمی در ایجاد زیرساخت‌های فناورانه برای حمایت از صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایفا کرده و تاکنون دستاوردهای قابل توجهی در این حوزه داشته است.

دشتی با اشاره به افتخارات مجموعه پارک علم و فناوری خلیج فارس در تولید اولین محصولات در کشور بیان داشت: از جمله دستاوردهای شرکت‌های فناور مستقر در پارک، تولید کاتالیست و فیلترها است.

وی درخصوص برنامه های پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر در سال جاری گفت: برای برگزاری چندین رویداد و نمایشگاه در سال جاری برنامه ریزی هایی صورت گرفته تا عمق ورود و نفوذ شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور را بیشتر کنیم.

دشتی به برگزاری هشتمین نمایشگاه ساخت داخل، نفت گاز و پتروشیمی در عسلویه اشاره کرد و گفت: سالانه بالغ بر ۱۵۰ شرکت سازنده و واحد فناور و دانش بنیان در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.
رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر از برگزاری این نمایشگاه در آذر ماه سالجاری خبر داد و گفت: دومین سمینار تخصصی بازرگانی و تأمین کالا در صنعت نفت گاز و پتروشیمی برنامه ریزی شده که در آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در بهمن ماه سالجاری شانزدهمین نمایشگاه نفت گاز پالایش و پتروشیمی پارس در عسلویه برگزار می‌شود، افزود: ششمین نمایشگاه خدمات در نفت، گاز و پتروشیمی نیز در دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: جشنواره رسانه‌ای پارک علم و فناوری با تمرکز بر نقش نمایشگاه‌ها در جهش تولید واحدهای فناور و دانش بنیان و مردمی سازی از طریق سایت مرکز رشد به متقاضیان اعلام می شود که درحال حاظر آغاز شده و تا بهمن ماه ادامه دارد.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر در پاسخ به سوالات خبرنگار دیارجنوب درخصوص ارائه خدمات مشاوره ای گفت: تاکنون خدمات مشاوره متعددی از جمله مشاور کسب و کار، بازاریابی، تولید فنی و منابع انسانی و مالیاتی برای هر شرکت ارائه شده است.

وی افزود: ارائه خدمات مشاوره ای به واحدهای فناور در حوزه رشد به آنها کمک میکند و پس از آنکه به رشد کامل رسیدند به شرکتهای پارک ورود می کنند.

دشتی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار دیارجنوب درخصوص میزان تسهیلات پرداختی به واحدهای فناور بیان کرد: در سال گذشته تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ نزدیک به ۱۸۰ میلیارد تومان، حوزه سرمایه در گردش بین پنج تا ۶ میلیارد تومان، تسهیلات از صندوق نوآوری شکوفایی نیز در این مدت بیش از ۴۷ میلیارد تومان بوده است.

وی در پاسخ به سوال پایانی خبرنگار دیارجنوب در خصوص خوشه های صنعتی و دیگر خوشه هایی که در استان ایجاد شده، عنوان کرد: تاکنون خوشه های زیادی تولید شده که پارک و علم و فناور خلیج فارس بنیان گذار برخی از این خوشه ها در کشور است.

لینک کوتاه : https://tarighpress.ir/?p=12670
  • منبع : دیارجنوب

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.