0

پرداخت مطالبات گندمکاران بوشهری به ایستگاه آخر رسید

  • کد خبر : 13525
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۹
پرداخت مطالبات گندمکاران بوشهری به ایستگاه آخر رسید
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر گفت: هفت هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال از مجموع هفت هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال معادل ۹۸.۸ درصد مطالبات گندمکاران این استان تاکنون پرداخت شده است.

به گزارش طریق پرس از بوشهر، رضا تنگستانی مکان روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: آخرین مرحله پرداختی مطالبات گندمکاران استان بوشهر نیمه دوم مردادماه جاری به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال انجام شد.

وی افزود: مانده مطالبات گندمکاران استان بوشهر ۱۰ میلیارد ریال است که از این مبلغ ۲ میلیبارد و ۴۳۰ میلیون ریال مربوط به یک کشاورز است که بدلیل مسدود بودن حساب بانکی نامبرده امکان پرداخت وجود ندارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر یادآور شد: مبلغ مانده یادشده مربوط به گندمکارانی است که محصول خود را تا قبل از ۲۲ خرداد ماه تحویل مراکز خرید این اداره کل داده اند.

تنگستانی ادامه داد: ۳۰ محوله به میزان ۵۹ تن گندم نیز بعد از تاریخ یادشده تحویل مراکز ملکی این اداره کل شامل سیلو “برازجان ” و انبار ” چغادک ” داده شده است .

تنگستانی مکان گفت: تاکنون ۴۴ هزار و ۴۴۴ تن گندم مازاد کشاورزان از طریق ۱۳ مرکز خریداری شده است .

وی با اشاره به اینکه عمده گندم خریداری شده معمولی است تصریح کرد: هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۷۵ هزار ریال و گندم دوروم ۱۸۰ هزار ریال خریداری می شود.

تنگستانی مکان ادامه داد: گونه گندم دوروم از مزارع کشت آبی برداشت می شود که تاکنون ۲۵۰ تن از این گونه خریداری شده است.

وی بیان کرد: خرید تضمینی گندم در استان بوشهر از نیمه دوم فروردین آغاز شده و تا پایان مرداد ماه دارد.

تنگستانی مکان گفت: نیاز سالانه گندم مصرفی استان بوشهر ۱۳۰ هزار تن است که باتوجه به کاهش بارندگی ، پیش بینی می شود امسال میزان خرید نسبت به سال قبل ۷۰ درصد کاهش یابد.

وی افزود: هم اینک ذخیره استراتژیک گندم در محل انبارهای ملکی۵۰هزار تن است افزود: مابقی نیاز مصرفی گندم از استان های فارس و خوزستان در حال تامین است.

لینک کوتاه : https://tarighpress.ir/?p=13525
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.