3
حزب الله لبنان:

کشته و زخمی شدن۱۲۰ سرباز اسرائیلی

  • کد خبر : 3161
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱
کشته و زخمی شدن۱۲۰ سرباز اسرائیلی

طریق پرس – حزب‌الله لبنان اعلام کرد که عملیات‌های این حزب در مرزهای جنوبی طی سه هفته گذشته منجر به کشته و زخمی شدن ۱۲۰ سرباز اسرائیلی، انهدام ۹ تانک شده است. در بیانیه آمده است که از هشتم اکتبر تاکنون ۱۰۵ حمله انجام شده که سامانه های اطلاعاتی و ارتباطی ، سامانه های پارازیت […]

طریق پرس – حزب‌الله لبنان اعلام کرد که عملیات‌های این حزب در مرزهای جنوبی طی سه هفته گذشته منجر به کشته و زخمی شدن ۱۲۰ سرباز اسرائیلی، انهدام ۹ تانک شده است.

در بیانیه آمده است که از هشتم اکتبر تاکنون ۱۰۵ حمله انجام شده که سامانه های اطلاعاتی و ارتباطی ، سامانه های پارازیت و ۳۳ رادار را هدف قرار داده است.

حزب‌الله پیشتر اعلام کرده بود که بعدازظهر امروز یک نیروی پیاده نظام اسرائیل را در نزدیکی سایت الجرده اسرائیل با گلوله‌های توپ هدف قرار داد که تلفات قطعی برجای گذاشته است.

حزب الله همچنین یک تانک مرکاوا را در حین حرکت در مجاورت پادگان پرانیت با موشک‌های هدایت‌شونده هدف گرفته و یک نیروی اسرائیلی را در نزدیکی پادگان هدف قرار دادند.

از سوی دیگر نیروهای رژیم صهیونیستی بعد از ظهر امروز با ۶ گلوله مواضع ارتش لبنان را در وادی حونین را بمباران کردند بدون اینکه تلفات جانی به همراه داشته باشد.

توپخانه اسرائیل همچنین خانه ای را در منطقه راس الظهر در شهر میس الجبل در جنوب لبنان هدف قرار داده و  مناطق اطراف شهرک های نقوره ، الظهیره و المه الشعب نیز هدف توپخانه رژیم صهیونیستی بودند.

طی امروز بمباران اسرائیل در مناطق مرزی جنوب لبنان گسترش یافته و به حومه تعدادی از شهرها رسیده است.

گفتنی است، مناطق مرزی جنوب لبنان شاهد تنش امنیتی و تبادل آتش بین ارتش رژیم صهیونیستی و اعضای حزب الله است و اعضای جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و جنبش جهاد اسلامی نیز موشک هایی را از جنوب لبنان در این منطقه پرتاب کردند.
در همین حال، سازمان عفو ​​بین‌الملل اعلام کرد که ارتش اسرائیل گلوله‌های توپخانه‌ای حاوی فسفر سفید را در امتداد مرز جنوبی لبنان شلیک کرده است.

این سازمان خواستار تحقیق در مورد حمله به شهر الظهیره در ۱۶ اکتبر به عنوان جنایت جنگی شد.

در این بیانیه آمده است که حمله بی‌رویه اسرائیل منجر به زخمی شدن حداقل ۹ غیرنظامی و آسیب رساندن به اشیاء غیرنظامی شده است.

شهرک های الظهیره، عیتا الشعب و الماری نیز در عملیات نظامی اخیر با فسفر سفید بمباران شدند.

آیا مجذوب ، معاون دفتر منطقه ای این سازمان گفت: استفاده ارتش اسرائیل از فسفر سفید نقض قوانین بین المللی بشردوستانه است و جان غیرنظامیان را به خطر می اندازد.

لینک کوتاه : https://tarighpress.ir/?p=3161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.