2

میزان مصرف روزانه آب هر خانواده در استان بوشهر

  • کد خبر : 12599
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰:۵۷
میزان مصرف روزانه آب هر خانواده در استان بوشهر
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر: در فصل گرم سال هر خانواده در استان بوشهر ۲۸۰ تا ۲۹۰ لیتر آب مصرف می‌کند که با نیازسنجی‌هایی که شده، هر واحد مسکونی می‌تواند با ۱۲۰ لیتر آب نیاز خود را پاسخ دهد.

به‌گزارش طریق پرس از بوشهر، ابوالحسن عالی روز یکشنبه اظهار داشت: افزایش دمای هوا در تابستان، موجب افزایش مصرف آب و برق می‌شود و هر درجه افزایش دما ۲ تا ۵ درصد مصرف آب را افزایش می‌دهد.

ابوالحسن عالی افزود: شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان و جم امسال با ۴۰ درصد خشکسالی روبه‌رو هستند که در کاهش آب‌دهی به مردم این شهرستان‌ها تأثیر گذاشته است، اما همکاران ما در شبکه آب و فاضلاب شبانه‌روز در میدان هستند تا با پایش وضعیت آب، افت فشار را جبران کنند.

او تأکید کرد که با راه‌اندازی به‌هنگام طرح‌های تولید آب و آبرسانی از ایجاد تنش‌های آبی پیشگیری شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر آمار داد: روزانه ۴۳۵ هزار مترمکعب آب در استان بوشهر تولید می‌شود که میانگین سرانه تولید در ماه تیر ۳۲۰ لیتر است و ۹۰ درصد آن را مردم مصرف می‌کنند.

عالی با بیان این‌که، چون آب با سختی تولید می‌شود مردم نیز با صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف یاری کنند تا همه هم‌استانی بتوانند آب را دریافت کنند؛ گفت: بر پایه نیازسنجی‌ها هر واحد مسکونی و هر خانواده با ۱۲۰ لیتر آب می‌تواند نیاز‌های خود را پاسخ دهد، اما اکنون هر واحد مسکونی ۲۹۰ لیتر در روز مصرف می‌کند.

لینک کوتاه : https://tarighpress.ir/?p=12599

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.