1
مسئول قرارگاه جهادی افسران ولایت استان بوشهر در نشست خبری مطرح کرد؛

نصب ۳۰ دستگاه آب‌شیرین‌کن در روستاهای محروم استان بوشهر

  • کد خبر : 12696
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵
نصب ۳۰ دستگاه آب‌شیرین‌کن در روستاهای محروم استان بوشهر
مسئول قرارگاه جهادی افسران ولایت استان بوشهر از نصب 30 دستگاه آب‌شیرین‌کن در روستاهای محروم این استان خبر داد.

به گزارش طریق پرس از بوشهر، حجت اله پارمان روز پنج‌شنبه ۴ مرداد در نشست خبری در تشریح طرح چله نوکری و خدمت اظهار داشت: این طرح در سال ۱۴۰۰ در استان اجرا و در ابتدا از عاشورا تا اربعین در راستای محرومیت‌زدایی برگزار شد.
وی اضافه کرد: در ابتدای اجرای این طرح هدف آشنایی مردم با ویژگی‌هایی شخصیتی و مطالبه گری امام حسین (ع) توسط سخنرانان در مراسم‌ها بود و هر شب یک مسئول در مراسم‌ها بین مردم مشکلات را از نزدیک بررسی می‌کرد و روزها به خدمت‌رسانی مشغول بودیم.
پارمان در تشریح اهداف اجرای این طرح و پیامدهای آن اذعان داشت: تقویت هویت بومی مردم منطقه، کشف استعدادها و ظرفیت‌های جدید، تثبیت جمعیت روستایی و تقویت جریان مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها، مدیریت بهینه بودجه و خدمات و امکانات دولتی در مناطق ازجمله پیامدهای این طرح است.
وی تأکید کرد: تقویت و افزایش امید و اعتماد مردم نسبت به‌نظام، تقویت روحیه جهادی در بین مسئولان استانی با حضور جدی در این‌گونه مناطق، تقویت روحیه استقلال‌طلبی و تضعیف نگاه به خارج از کشور برای حل مسائل و تقویت روحیه مطالبه گری و عدالت‌خواهی در مردم مناطق هدف از دیگر اهداف و پیامدهای این طرح برشمرد.
مسئول قرارگاه جهادی افسران ولایت استان بوشهر بابیان اینکه این طرح در ۱۰ منطقه کم برخوردار استان اجرا می‌شود گفت: در اجرای این طرح‌ها در روزهای خدمت نصب ۳۰ عدد آب‌شیرین‌کن برای ۳۰ روستای محروم بااعتباری بالغ‌بر ۳۰ میلیارد تومان، آب‌رسانی به ۳ روستای بی‌آب در استان، خدمات دندانپزشکی و پزشکی در ۸ منطقه محروم، مطالبه گری از مسئولین استانی و ملی در راستای حل موضوعات بحرانی و فوری مناطق، انجام دوره‌های آموزشی و توانمندسازی هسته‌های جهادی و مردمی مناطق هدف و انجام مشاوره‌های تخصصی (ویژه خانواده) در مناطق هدف را از اقدامات انجام‌شده در روزهای خدمت این طرح برشمرد.
وی از ایجاد موکب‌های بین‌راهی در استان بوشهر جهت خدمات به زوار اباعبدالله و کارگاه‌های آموزشی حوزه کسب‌وکار (اشتغال) در استان در اجرای این طرح خبر داد و اذعان داشت: ایجاد مدل مردمی درکشت گیاه اوپانتیا، ساخت ۳ مدرسه تک کلاسه در روستاهای فاقد مدرسه، ساخت یک عدد سکوی پهلو گیر قایق‌های صیادی در حاشیه دریا، نصب آب‌سردکن‌های خیابانی در مناطق جنوبی استان و نصب مخزن‌های ۱۰ هزار لیتری ذخیره آب برای روستاهای دارای تنش آبی را از اقدامات انجام‌شده در روزهای خدمت این طرح برشمرد.
دبیر طرح چله نوکری و خدمت در استان بوشهر بابیان اینکه با حضور در بخش‌های دورافتاده دشتستان خدمات فراوانی به این مناطق انجام گرفت گفت: بعد از یک سال حضور در بخش بوشکان شهرستان دشتستان سند پیشرفت این بخش تنظیم شد طوری که الآن بودجه این بخش روی این سند تنظیم‌شده است.

 

لینک کوتاه : https://tarighpress.ir/?p=12696
  • منبع : دیارجنوب

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.