0

وصول ۱۷۱ هزار میلیارد ریال مالیات در استان بوشهر

  • کد خبر : 12547
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۸
وصول ۱۷۱ هزار میلیارد ریال مالیات در استان بوشهر
مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: سال گذشته ۱۳۰ هزار میلیارد ریال مالیات مستقیم و ۴۱ هزار میلیارد ریال مالیات غیرمستقیم در این استان وصول شد.

به گزارش طریق پرس از بوشهر، محمدجواد رستمی روز شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال گذشته، ۱۳۰ هزار میلیارد ریال مالیات مستقیم در استان بوشهر وصول شده که عمده آن از صنایع پتروشیمی و بخش صنعت و نفت بوده و کمتر از چهار درصد از بازاریان، پزشکان و سایر اصناف وصول شده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته همچنین ۴۱ هزار میلیارد ریال مالیات و عوارض ارزش افزوده از فعالان اقتصادی استان وصول و به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، روستاهای فاقد دهیار و عشایر پرداخت شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر تصریح کرد: کل اعتبارات اختصاص یافته به طرح‌های تملک و سرمایه ای استان توسط سازمان برنامه و بودجه نصف مبلغ مالیات و عوارض پرداختی بوده است.

رستمی یادآور شد: همچنین در سه ماهه ابتدایی امسال ۱۲ هزار میلیارد ریال مالیات و عوارض ارزش افزوده به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، روستاهای فاقد دهیاری و عشایر پرداخت شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر تصریح کرد: به منظور کاهش مراجعه مردم به کافی‌نت‌ها و دفاتر پیشخوان، مودیان می‌توانند با استفاده از پیام رسان داخلی بله و سایر مسیرهای تحت وب و یا آدرس اینترنتی سازمان امور مالیاتی و کانال‌های مرتبط به وضعیت پرونده خود وارد شده و از این طریق اظهارنامه و یا فرم تبصره ۱۰۰خود را تسلیم نمایند و نیازی به حضور در صف‌های طولانی ندارند.

وی اظهار کرد: چنانچه قرار است نظام بر پایه عدالت و گسترش رفاه عمومی بنا شود، باید به مالیات به عنوان یک درآمد پایدار بها داده شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر بیان کرد: در این زمینه رویکرد سازمان امور مالیاتی، عدالت‌محور و داده‌کاوانه است و براساس بانک‌های اطلاعاتی به سمت مودیان حرکت می‌کند.

رستمی تاکید کرد: این رویه باعث کاهش فرار مالیاتی و کاهش نارضایتی مردم می‌شود.

لینک کوتاه : https://tarighpress.ir/?p=12547

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.