2
بازهم ایالات متحده؛

اقدام به بازدارندگی یا آغاز تهاجم ؟

  • کد خبر : 6398
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
اقدام به بازدارندگی یا آغاز تهاجم ؟
غرب با تجهیز کره جنوبی به جنگنده های به روز و مدرن قصد دارد با ارتفاع پروازی بالا جهت بمباران و ضربه به سایت های موشکی اقدام کرده و توان رزم کره شمالی را غیرفعال کند.

یادداشت/طریق پرس؛ ایالات متحده همواره در دهه گذشته سعی داشته تا از نفوذ و گسترش قدرت کشورهای دیگر جلوگیری کرده تا ضمن اثبات اقتدار خود بتواند به عنوان یک کشور مرجع بر دنیا حکم فرمانی کند.

با بیشتر شدن شعاع فعالیت ناتو در اروپا خصوصاً اروپای شرقی ، در ابتدا تا حدودی به نظریه محدود کردن توان نظامی رقیب اصلی و قدیمی خود یعنی روسیه نزدیک شده بود تا سال ۲۰۲۱ که قائله اوکراین پیش آمد و قائده بازی به گونه ی دیگری پیش رفت.
غرب با محوریت آمریکا قصد طعمه کردن اوکراین جهت درگیر کردن رقیب اصلی خود یعنی روسیه نمی دانست که قرار است دیگر کشورهای مقابل ایالات متحده قرار است چه نقشی را ایفا کنند و بهتر است بگوییم درک درست و دقیقی از چگونگی پیشرفت اوضاع نداشت.
با طولانی شدن درگیری ها در اوکراین ، غرب و ناتو تمام قد به پای نجات زلسنکی(رئیس جمهور اوکراین) از شکست آمده تا مانع از نمایش قدرت و اقدامات بعدی روسیه گردد.
از همان ابتدا در میدان درگیری شاهد استفاده نیروهای روس از سلاح های ساخت دیگر کشورها بودیم و پیش بینی می شد که روسیه نیز برای دریافت تجهیزات نظامی به سراغ هم پیمانان خود رفته و از آنها کمک بخواهد.
کره شمالی که در ابتدا با ادوات توپخانه ای روسیه را در این زمینه یاری کرده بود ، در ادامه نیروهای ناتو از دیده شدن موشک های برد بلند(کروز) ساخت کره شمالی سخن می گفتند.
اعمال فشار آمریکایی بر کره شمالی نسبت به عدم همکاری راهبردی با روسیه راه به جایی نبرده و هر روزه هم پیمانان شرقی آنها(ژاپن و کره جنوبی) با موضع گرفتن و اقدامات تحریک کننده سعی در انتقال پیام به کره شمالی جهت عدم همکاری داشتند.
در این میان خبر فروش جنگنده نسل پنجمی به کره جنوبی نکاتی را در دل خود جای داده که باید به آن دقت داشت ، فروش جت تهاجمی رادار گریز و پنهان کاری چون اف ۳۵ به کره جنوبی که در صورت تقابل احتمالی با کره شمالی بایستی از قدرت تهاجمی همسایه خود که دارای زرادخانه ای با انواع موشک های کروز و بالستیک با برد و توانایی حمل انواع کلاهک برخوردار است کم کرده تا هم پیمانان غربی آنها بتوانند با واکنش به موقع از نابودی سئول جلوگیری کرده و به طرف مقابل تهاجم مناسبی را انجام دهند.
تمرکز کره شمالی در ایجاد و تکمیل ساختار رزم نیروهای نظامی این کشور در عرصه موشکی و توپخانه ای بنا شده است ، و پیونگ یانگ بخوبی دریافته که تهدید از ناحیه جنوب(کره جنوبی) و حامی اصلی همسایه جنوبی (آمریکا) را در ساخت تسلیحات در نظر بگیرد.
تقویت توپخانه برای درگیری در جنوب و همینطور موشک های برد بلند(قاره پیما) با قابلیت حمل انواع کلاهک هسته ای برای ضربه به ایالات متحده ،در دستور کار قرار داشته تا دشمنانشان فکر دست اندازی را از سر بیرون کنند.
در صورت درگیری بین دو کره و در ادامه تنش بین چین و تایوان ، کارایی جنگنده های اف ۳۵ به خوبی نقش خود را نشان خواهد داد.

توان نیروی هوایی کره شمالی که در مقایسه با کره جنوبی از قدرت پایین تری چه از نظر تجهیزات پروازی و همینطور پدافند هوایی قرار دارد، غرب با تجهیز کره جنوبی به جنگنده های به روز و مدرن قصد دارد با ارتفاع پروازی بالا جهت بمباران و ضربه به سایت های موشکی  بتوانند توان رزم کره شمالی را غیرفعال کنند.
در مقابله با جنگنده های جی ۱۰ چینی نیز دست بالاتر را داشته و می توانند با ضربه به نیروی هوایی و چین منافع آمریکا را در شرق آسیا به گونه ای تامین کرده که همانند جنگ جهانی گذشته خاک آمریکا از صدمه در امان باشد و مسیر به هر طرفی که در ادامه کشیده شود آمریکا در انتها با کمترین هزینه از میدان خارج شود.
انتهای بخش اول
میلاد پناهی

لینک کوتاه : https://tarighpress.ir/?p=6398

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.