0
اردوغان به عراق؛

پ.ک.ک را گروه تروریستی اعلام کنید

  • کد خبر : 9015
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
پ.ک.ک را گروه تروریستی اعلام کنید
برای ترکیه داشتن پایگاه از شرق اروپا گرفته تا شمال آفریقا و مصادره و الحاق بخشی از خاک سوریه کم بوده که با هدف ایجاد پایگاه دائمی در شمال عراق بر دولت این کشور فشار می آورد.

طریق پرس ، درگیری ترکیه از جنوب با گروه های کرد مناطق شمال عراق و سوریه چیز جدیدی نبوده و سابقه تنش بین آنان و ترکیه مریوط به سالهای دور می باشد.

عمده فعالیت این گروه کرد در شمال عراق و در ادامه در شمال سوریه واقع شده است ،البته برای اردوغان خوشایند است که بهانه ای برای تجاوز هوایی و زمینی به همسایگان داشته باشد و همین مسئله را دست آویز کرده تا بتواند منابعی(نفت) را از این مناطق تامین کند.

فشار بر دولت عراق جهت تروریستی اعلام کردن حزب کارگران کرد که اختصار پ.ک.ک نامیده می شود ، این اجازه و جواز را به اردوغان خواهد داد تا بیش از قبل و با جسارت بیشتری به شمال عراق دست درازی کند. جنگنده های ترکیه در خال حاضر بیشترین آزمون خود را در عراق و سوریه گذرانده اند و اگر ترس از اقتدار جمهوری اسلامی ایران نبود مطمعناً به ایران نیز به بهانه مبارزه با پ ک ک تجاوز می کردند.

ایجاد پایگاه از شرق اروپا گرفته تا شمال آفریقا و مصادره و الحاق بخشی از خاک سوریه توسط ترکیه کم بوده که با هدف ایجاد پایگاه دائمی در شمال عراق به دنبال فشار بر دولت این کشور افتاده است.

می توان اطمینان داشت که از فردای تایید شدن حزب کارگران کرد به نام گروه تروریستی ، اردوغان در مناطق شمالی عراق دست به ساخت و تجهیز پایگاه نظامی خواهد زد تا ضمن حضور دائمی در این مناطق به منابع طبیعی و نقتی آنجا تسلط یاید.

 

لینک کوتاه : https://tarighpress.ir/?p=9015

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.