2

گزارش عجیب ترکیه از روابط ایران و پاکستان

  • کد خبر : 6142
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰:۴۷
گزارش عجیب ترکیه از روابط ایران و پاکستان
مشخص نیست که جریان پان ترکیسم به همراه بعضی از جناح های سیاسی داخلی چه دخالتی در تولید این پادکست صوتی توسط رسانه ترکیه ای داشته اند؟

به گزارش طریق پرس ، پس از هدف قرار گرفتن مقر گروه های تجزیه طلب در خاک پاکستان توسط ایران ، رسانه های وابسته به دولت های همسایه با دامن زدن به این موضوع ضمن جهت بخشی به این اقدام ، سعی در نفرت پراکنی در بین مردم کشور نسبت به نوع اتخاد سیاست خارجی ایران داشته اند.

خبرگزاری TRT وابسته به دولت ترکیه که بهتر است بگوییم شخص اردوغان ، همواره از هرگونه تلاش برای ایجاد تنش و شکاف در ایران فروگذار نبوده است.

این رسانه در آخرین گزارش و همان روزی که با سفر وزیر امورخارجه کشورمان به پاکستان ،طرفین بر حسن همجواری و برادری تاکید کرده اند ، بصورت ویژه اقدام به نشر یک پادکست صوتی کرده و در آن انهدام مقر تروریست های تجزیه طلب توسط ایران را مورد بررسی قرار داده که در نوع خود جالب است.

اولین نکته ای که در فایل نشر داده شده بیان شده، عدم هماهنگی صورت گرفته توسط مقامات بین دو کشور ایران و پاکستان و دومین نکته ای که قابل ذکر است ، دروغگویی در مورد افراد آسیب دیده در این اقدام است.

سعی در نشان دادن ائتلاف سه گانه پاکستان ، آذربایجان و ترکیه علیه ایران نیز یک تبلیغ رسانه ای علیه کشورهای همسایه به ویژه قدرت نظامی کشورمان بوده که پیش از این مورد در چهار بخش مورد بررسی قرار دادیم.

نوع بیان مجری و کارشناس فارسی زبان برنامه با کلمات کلیدی (دولت مستضعفین) و یا استفاده مرتب از کلمه جمهوری اسلامی بیشتر به سخنان شبکه معاند فارسی زبان شبیه است.

مشخص نیست که جریان پان ترکیسم به همراه بعضی از جناح های سیاسی داخلی چه دخالتی در تولید این پادکست توسط رسانه ترکیه ای داشته اند.

لینک پادکست صوتی: TRT

 

 

 

لینک کوتاه : https://tarighpress.ir/?p=6142

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.