0
جرزنی آمریکا؛

عدم تحویل اف ۱۶ به ترکیه

  • کد خبر : 4260
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶
عدم تحویل اف ۱۶ به ترکیه
اردوغان سعی دارد این کارشکنی و عدم اجرای تعهد توسط آمریکا را به حمایت ترکیه از غزه گره زده و از آن بهره برداری سیاسی کند.

به گزارش طریق پرس ، در تازه ترین اظهارات ، اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفته است: در حالی که آنها اف-۱۶های ما را به ما نمی دهند، اگرچه ما بهای آنها را پرداخت کرده ایم،آمریکا این جنگنده ها را به همراه مهمات به یونان ارسال می کند.

پیش از این در ۱۱ ژوئیه، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رهبر آمریکا، گفته بود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در جریان مشورت با کنگره ، در موضوع تحویل جت های جنگنده اف ۱۶ به ترکیه به پیشرفتی حاصل شود.
اردوغان سعی دارد این کارشکنی و عدم اجرای تعهد آمریکا را به حمایت ترکیه از غزه گره زده و از آن بهره برداری سیاسی کند. از ابتدای نبرد در اوکراین مشخص بود که ترکیه به این زودی ها صاحب جنگنده های جدید توسط ایالات متحده نخواهد شد.
همواره یونان و ترکیه طی سالهای اخیر تنش های بسیاری داشته و در بعضی مواقع یکدیگر را به حمله و جنگ تهدید کرده اند.ارسال جنگنده های اف ۱۶ آمریکایی به یونان در زمانی صورت میگیرد که پیشتر ترکیه اذعان کرده بود که در صورت دریافت جنگنده از آن علیه یونان استفاده نخواهد کرد. البته انباشت کردن این جت جنگنده در یونان و استفاده از آن ، در راستای منافع آمریکا در منطقه خواهد بود.
تنش در شرق اروپا و غرب آسیا موجب خواهد شد تا ایالات متحده جنگنده های بیشتری را در منطقه مستقر کرده تا حداقل بتواند با ایجاد یک نمایش تبلیغاتی از اقتدار و آبروی از دست رفته خود دفاع کند.
به این مسئله تحرکات در دریای چین و مرز بین دو کره را نیز اضافه کنید ، آمریکا در چند جبهه توان حمایت تسلیحاتی را خواهد داشت؟
در صورت وقوع درگیری در هر نقطه جدیدی ، آمریکا متحدین خود را که بهتر است بگوییم دست نشانده ای خود را وارد میدان خواهد کرد و از اصل دور بودن از زمین نبرد همه را فدای اهداف خود خواهد کرد.
ممکن است به اوکراین و اسرائیل نام کشورهای تایوان و کره جنوبی نیز اضافه گردد تا فداشدگان جاه طلبی آمریکا در کمتر از یک دهه به چهار کشور یا بیشتر افزایش یابد.
شرایط به گونه ای بر ضد منافع ایالات متحده در حال گذر است که بنظر راهی به جز درگیر شدن در میدان جنگ برای آنان باقی نخواهد گذاشت تا بتوانند اقتداری که از گذشته برایشان در دنیا به جا مانده بود را حفظ کنند.

پایان بخش اول

میلاد پناهی

لینک کوتاه : https://tarighpress.ir/?p=4260
  • نویسنده : میلاد پناهی

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.