1
بی فرهنگی در هواداری؛

فوتبال ، مسیری به ناکجاآباد

  • کد خبر : 9008
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۱
فوتبال ، مسیری به ناکجاآباد
هر روزه در استادیوم های ورزشی فوتبال شاهد اتفاقات تلخی هستیم و دریغ از یک برخورد قاطع با این نوع رفتارهای هنجارشکنانه توسط نهادهای مربوطه.

طریق پرس ، پس از نشر ویدیوهایی دردآور از کتک زدن داوران در مسابقات ورزشی و ورود تماشاچیان به درگیری و کتک کاری ، از کشتی و والیبال و فوتبال گرفته تا دیگر ورزش ها ، حال نوبت به انتشار ویدیویی توهین‌آمیز و بسیار ناپسند از هواداران فوتبال در حاشیه دیدار پرسپولیس و سپاهان بوده تا دریابیم که بایستی قبل از ایجاد زیرساخت فیزیکی جهت حضور بانوان در استادیوم ها باید اول فرهنگ حضور در اماکن ورزشی به عنوان هوادار و تماشاچی را به کاربران آموخت.

این اولین‌بار نیست که چنین اتفاقی، احساسات عمومی را جریحه‌دار می‌کند ،۱۷ سال پیش هم در دیدار سپاهان و پرسپولیس در اصفهان، نابینا شدن چشم‌های سربازی در اثر پرتاب ترقه در درگیری هواداران دو تیم، یکی از اتفاقاتی تلخی بود که برای زمان زیادی فضای فوتبال را تحت‌تاثیر قرار داد.

اگر در دیدار یاد شده هتاکی یکی از تماشاگران به بانوان تماشاگر تیم مقابل در ورزشگاه آزادی ، چنین رفتار متقابلی را به همراه داشت ، ۱۲ سال پیش نیز پرتاب ترقه به چشم سرباز در اصفهان ، احساسات زیادی را جریحه‌دار کرد و آن روز هم برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی، شعارها و وعده‌های زیادی داده شد.

باید منتظر ماند و دید برخورد قاطع با این چنین هنجارشکنی هایی کی رقم خواهد خورد تا دیگر شاهد چنین رفتاری از هیچ گروهی و در هیچ رشته ورزشی نباشیم.

لینک کوتاه : https://tarighpress.ir/?p=9008

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.