1
با حضور مریم بحرالعلوم در شیراز؛

کارگاه تهیه کنندگی و تولید فیلم برگزار شد

  • کد خبر : 9064
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۰
کارگاه تهیه کنندگی و تولید فیلم برگزار شد
کارگاه تهیه کنندگی و تولید فیلم با حضور مریم بحرالعلوم در سینما فرهنگ شیراز برگزار شد.

به گزارش طریق پرس، کارگاه تهیه کنندگی و تولید فیلم با حضور خانم مریم بحرالعلوم عصر امروز در سینما فرهنگ شیراز برگزار شد.

مریم بحرالعلوم در این کارگاه به اهمیت تولید فیلم و تهیه کنندگی پرداخت و اظهار کرد: تعامل و احترام دو ارکان اصلی و حائز اهمیت در عرصه تهیه کنندگی و تولید فیلم است.

وی در ادامه افزود: امر تعامل و احترام در عرصه فیلم سازی وجود نداشته باشد قطعا موفقیت حاصل نخواهد شد، اگر منشی صحنه حتی به تعامل نرسیده باشد هر روز مشکلاتی را که برای عرصه فرهنگی نیست خواهد داشت.

این تهیه کننده سینمای کشور تصریح کرد: اگر در صحنه ای کارگردان و تهیه کننده در چند دقیقه نخست مشخص نباشد قطعا آن کار به سر انجام نخواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: شما به عنوان تولید کننده و تهیه کننده باید اشراف کامل به تمام مسائل روز داشته باشید، انرژی منفی نباید در گروه خود داشته باشید.

در پایان این کارگاه یکی از هنرمندان طی سوالی خواستار توضیح در خصوص حوزه نفوذ مدیر تولید شد که خانم بحرالعلوم نیز در پاسخ گفت: تهیه کننده به عنوان لیدر اصلی گروه آن را مشخص می کند، تهیه کننده که بر سر صحنه است مدیر و جانشین خود را معرفی می کند اما با نظارت خود شرح مسئولیت را تعیین می کند.

همچنین یکی از کارگردانان در خصوص اینکه آیا تهیه کننده باید پول دار باشد سوال پرسید و خانم بحرالعلوم نیز افزود: جایگاه سرمایه گذار و تهیه کننده مشخص است پس از این دیگر نیاز به تهیه کننده پول دار و ثروتمند نیست.

یکی دیگر از حاضرین نیز طی سخنانی از چگونگی محبوبیت و جدی بودن تهیه کننده پرسید و خانم بحرالعلوم در پاسخ اینچنین عنوان کرد: این کار بسیار دشوار است و باید تجربه کسب کرد اما یک کار بسیار حائز اهمیت است چراکه شما گروه خود را باید کار مدیریت خواهید کرد.

در پایان این کارگاه ابراهیم شیشه گر رئیس انجمن سینمای جوان فارس به اهداف برگزاری این کارگاه اشاره کرد و بیان داشت: هدف از برگزاری این کارگاه را ارتفاع سطح فنی تولیدات فیلمسازان استان دانست.

لینک کوتاه : https://tarighpress.ir/?p=9064

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.