0
تلاش برای دیده شدن؛

مصادره آتش بس در غزه توسط اردوغان

  • کد خبر : 4035
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸
مصادره آتش بس در غزه توسط اردوغان
فقط کافیست به تعداد پایگاه های ترکیه ای خارج از مرز نگاهی بیاندازید ، از سوریه و عراق گرفته تا اروپای شرقی و آفریقا ،اردوغان هر جا توانسته بهانه ای برای حضور نیروهایش پیدا کرده است.

یادداشت

طریق پرس، همانگونه که پیش بینی شده بود جناب اردوغان که در طی این چند هفته تلاش داشت خود را به عنوان شخصیتی تاثیرگذار در نبرد غزه معرفی کند ، حال با ایجاد توافق آتش بس ۴ روزه همراه با تبادل اسرای هر دو طرف ماجرا را مصادره کرده و سعی دارد خود را منجی کردم مظلوم غزه نشان دهد.

رسانه های ترک مورد حمایت اردوغان بعضی اوقات تیترهای خنده داری را ثبت می کنند که نشان از عجله در ثبت اموری غیر مرتبط است.

اردوغان در تازه ترین سخنان پس از آتش بس موقت بین حماس و رژیم صهیونیستی مدعی شده که او و کشورش در هیچ نسل کشی و استثماری شرکت نداشته اند.

در همین ده سال گذشته به هر چه توانسته به هر کجا که بوده حمله کرده و از منابعشان غنیمت گرفته است(اگر نگویم غارت کرده اند).فقط کافیست به تعداد پایگاه های ترکیه ای خارج از مرز نگاهی بیاندازید ، از سوریه و عراق گرفته تا اروپای شرقی و آفریقا ،اردوغان هر جا که توانسته بهانه ای برای حضور نیروهای ترکیه پیدا کرده است.

این گونه که بیان می شود یا جناب اردوغان معنی استثمار را درست نمیداند و با رسانه های ترکیه ای برای چاپلوسی از ولی نعمتشان در حال رقابت با یکدگر افتاده و اینطور رفتار می کنند.در برخی موارد از حرف های اردوغان جوری تیتر بیرون می کشند که شاید خود گوینده نیز بعد از شنیدن تعجب کند که در کجا این حرف را زده است.

مسیر ترکیه با مدیریت و تفکرات اردوغان ، اسلام جدیدی را در ترکیه پدیدار کرده که او تلاش دارد این الگو را به دیگر کشورهای مسلمان نیز صادر کند.روحیه جاه طلبی که او دارد از یک سو و فشار و حمایت مالی انگلیس جهت جا انداختن اسلام ترکیه ای از سوی دیگر ، باعث سراسیمگی در بعضی از رفتارهایشان شده است.

در نوع مدیریت متحد آذربایجانی اردوغان نیز به طور ملموس این موضوع دیده می شود.علی اف در قلمرو تحت اختیار خود در تلاش است ابتدا اسلامی که در ترکیه در حال اجراست را جایگزین کرده و سپس با تفکرات سلفی که دارد آنرا بطور کامل از چرخه خارج کند. اینکه مدام در حال تهدید و سرکوب گروه های مسلمان باکو و دیگر مناطق است در راستای همین رویکرد است.

از آغاز نبرد در غزه، اردوغان و رسانه های ترکیه سعی در آن داشتند که بگویند در کف خیابان های غزه چهت آشکار کردن جنایات رژیم صهیونیستی در کنار مردم مظلوم ایستاده اند و این نسل کشی را به نمایش خواهند گذاشت ، اما در طول ۴۰ روز هیچ اثر تولیدی مثبتی را ارئه نکردند و هر آنچه منتشر شد به نقل از المیادین و یا الجزیره بود. در هفته سوم تهاجم به غزه رسانه نزدیک به اردوغان مدعی شد که تیم تخصصی تولید محتوا در غزه ساکن کرده است ، اما هرچه دیدیم فقط تصاویر ویرانی هایی بود که در فضای مجازی به وفور یافت می شود.

در عین حال باید به نگرش اردوغان در مورد مسئله فلسطین نگاه ویژه داشت و فریب این جملات ضد صهیونیستی او را نخورد.

بخش پایانی

میلاد پناهی

لینک کوتاه : https://tarighpress.ir/?p=4035

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.