0
محور مقاومت؛

انصارالله یمن ، شجاع و تاثیرگذار

  • کد خبر : 4860
  • ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
انصارالله یمن ، شجاع و تاثیرگذار
درگیری حماس و اسرائیل وارد مرحله جدیدی شده و هر روزه گردان قسام انبوهی از ادوات ریز و درشت اشغالگران را منهدم کرده تا هزینه ادامه نبرد برای ارتش صهیونیستی به قدری گران شود ، که چاره ای جز خروج از غزه و تن دادن به خاتمه نبرد نداشته باشند.

طریق پرس ، با نظاره بر عملکرد انصارالله یمن در نبرد غزه ، شاهد همدلی و یک سو بودن سیاست های خارجی دولت و مردم این کشور هستیم. هر باری که یمنی ها کشتی های مرتبط به اسرائیل را مورد هدف قرار می دهند موجی از شادی از جانب مردم یمن در خیایان ها و فضای مجازی دیده می شود.

کوتاه نیامدن از یک سری مواضع سیاسی و اعتقادای در بین سران انصارالله که به اذعان چندباره خودشان نشعت گرفته از اتقلاب اسلامی ایران و بنیانگذار فقید آن بوده است ، داستان را برای یمن به گونه ای رقم زده تا با تمام وجود در مقابل استکبار به مقابله برخواسته و در ادامه این راه حامی همه جانبه فلسطینان باشد.

همسو بودن و حمایت همه جانبه این چنینی ، در ۸ سال دفاع مقدس و حمایت از ملت مظلوم فلسطین ، توسط مردم کشورمان در تاریخ ثبت شده است .

در برهه کنونی که غزه به مهمترین مسئله در دنیا تبدیل شده است ، چگونگی مواجهه با این موضوع تعیین کننده خواهد بود که چه کسی بطور واقعی در مقابل ظلم و روزگویی ایستاده است.

ایجاد ائتلاف دریایی با حضور بیش از ۱۵ کشور علیه مقاومت در یمن چیز جدیدی نبوده و در هشت سال دفاع مقدس انقلاب اسلامی نیز شاهد حضوز حدود ۳۰ درصد از کشورهای جهان در نبرد علیه کشورمان بودیم که در نهایت کاری را نتوانستند پیش ببرند.

در قائله اوکرابن نیز شاهد درگیری روزانه روسیه با اوکراین یا بهتر است بگویم ناتو هستیم ، در آنجا نیز داستان همان داستان روزگویی غرب با محوریت آمریکاست.

از آغاز هجوم زمینی رژیم اشغالگر به غزه ، مقاومت یمن(انصارلله) و مقاومت لبنان(حزب الله) هر چه توانستند به اراضی اشغالی حمله کرده اند تا ضمن برداشتن تمرکز ارتش اسرائیل از کشتار غیرنظامیان ، بتوانند ضرباتی تاثیر گذار بر اقتصاد و زیر ساخت های اسرائیل وارد کنند.

بیشترین هدفی که مورد حملات انصارلله قرار گرفته است بندر ایلات بوده ، بندری که برای اسرائیل اهمیتی راهبردی ( گردشگری و تجاری ) داشته و غیر فعال شدن آن در عمل یعنی از کار افتادن کل توانایی اقتصادی رژیم صهیونیستی.
درگیری حماس و اسرائیل نیز وارد مرحله جدیدی شده و هر روزه گردان قسام انبوهی از ادوات نظامی اشغالگران را منهدم کرده تا علاوه بر تحمیل  تلفات نظامی  و هزینه سنگین بازسازی تجهیزات ، اسرائیل را به ادامه نبرد مردد کرده و گرینه های پیش رو آنان را محدود کند.

به اعتراف کارشناسان اسرائیلی که هنوز حماس تمامی توان خود را به میدان نیاوره است و با کنار هم قرار دادن این تجهیزات در کنار حزب الله ، انصارالله و مقاومت عراق کافی بوده تا آمریکا به فکر آتش بس افتاده تا بتواند اسرائیل را از نابودی کامل نجات دهد.

البته گزینه ایده آل برای ایالات متحده جنگ در منطقه غرب آسیا بوده تا از این طریق بتواند آبروی از دست رفته خود در دنیا را بازسازی کند ، بی فایده بودن کمک های سنگین نظامی به اوکراین در مقابل روسیه کم بوده که پایگاه های آمریکایی خاورمیانه نیز بطور مداوم مورد حمله گروه های مقاومت قرار می گیرند و از دست ژنرال های آمریکایی کاری بر نمی آید.

افول سلطه آمریکا بر دنیا به نقطه بدون بازگشتی رسیده است و آنها در تلاش هستند تا از قطع کامل آن جلوگیری کنند ، تلاش برای درگیر کردن انصارلله در دریای سرخ(اتئلاف دریایی) و درگیر کردن حزب الله از طریق دریا و پایگاه های منطقه ای آمریکا ، اقداماتی خواهد بود تا به این ترتیب بتوانند جریان نبرد در غزه را به سمتی برده که آتش بسی آبرومند برای اشعالگران و آمریکا رقم زده و از تحقیر عدم موفقیت در شکست  دادن حماس کم کنند.

موضوعی که برای آمریکا بیشتر از اوکراین مورد اهیمت قرار دارد ، دفاع از اعتبار رژیم صهیونیستی بوده که در شرایط کنونی موجودیت آن هم به خطر افتاده است و همین دلیل اصلی بر سیاست های دوگانه حامیان رژیم صهیونیستی بوده که با سردرگمی وعدم اطمینان اقدام به ارسال پیام به جبهه مقاومت کنند.

پایان بخش اول

میلاد پناهی

 

لینک کوتاه : https://tarighpress.ir/?p=4860
  • نویسنده : میلاد پناهی

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.