1
غرض ورزی رسانه ای؛

شیطنت ترکیه با چاشنی فریب مخاطب

  • کد خبر : 5530
  • ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۹:۵۲
شیطنت ترکیه با چاشنی فریب مخاطب
در حالی که اردوغان با دعوت از ایران جهت پیوستن به کشورهای ترک ، قصد داشت تا از این مسئله بهره برداری سیاسی کرده و استانهای شمال غرب کشور را به اقدامات جدایی طلبی تشویق کند ، رسانه های ترک نیز بیکار نبوده و هر از گاهی به مواردی اشاره می کنند که نه واقعی بوده و نه از درجه اعتبار برخوردار هستند.

طریق پرس ، در حالی که اردوغان با دعوت از ایران جهت پیوستن به سازمان کشورهای ترک ، قصد داشت تا از این مسئله بهره برداری سیاسی کرده و استانهای شمال غرب کشور را به اقدامات جدایی طلبی تشویق کند ، رسانه های ترک نیز بیکار نبوده و هر از گاهی به مواردی اشاره می کنند که نه واقعی بوده و نه از درجه اعتبار برخوردار هستند.

با اینکه کشور در هفته گذشته با عملیات تروریستی مواجه شده و تعدادی از مردم بی گناه توسط تکفیری های داعش با حمایت رژیم صهیونستی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند ، اما خبرگزاری های ترکیه که میتوان گفت خبرگزاری های منتسب به شخص اردوغان هستند تا ترکیه ، ضمن پوشش هدفمند این رویداد ، به مسائل دیگری نیز اشاره دارند تا ضمن ایجاد شبهه و ناامیدی بتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند. انتشار اخباری مبنی بر ضعف امنیتی در ایران از جمله این اقدامات بوده است.

خبرگزاری تی آر تی در تازه ترین گزارش به خشکسالی در ایران پرداخته و با اظهاراتی ضد و نقیض سعی در نسبت دادن عدم بارش ها به مسئولین کشور برآمده است.

در ادامه همین گزارش با نشر تیتر و عکسی از دریاچه ارومیه سعی در ایجاد ناامیدی و نفرت در بین استان های ترک زبان همجوار با ارومیه داشته و اهدافی بالاتر از کمبود بارش در ایران را مورد بررسی قرار داده است.برای این رسانه ها اینکه مواردی که مطرح شده چه اندازه درست باشد زیاد مهم نبوده و در نهایت کسی آنها را مواخذه قرار نخواهد داد ، اما با آگاهی از اینکه اخبارشان در بعضی از استانهای کشور به خوبی دیده خواهد شد اینگونه عمل می کنند.

در روزهای آتی طی گزارشی ویژه به نقش ترکیه در این خشکسالی سالهای اخیر و اقدام جهت ایجاد شکاف بین ترک زبانان کشور و مرکزیت(حاکمیت) خواهیم پرداخت.

لینک کوتاه : https://tarighpress.ir/?p=5530

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.